Safety servis

Aktivity programu Safety service to jsou odborné služby zaměřené na zajištění úkolů a povinností zaměstnavatelů na úseku požární ochrany, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a prevence rizik. Jelikož se jedná o služby na klíč, zákazníkům odpadají starosti, které za ně zajistí odborníci. Veškeré činnosti, které nabízíme, jsou v praxi prováděny výlučně našimi specialisty, kteří jsou osobami odborně způsobilými pro danou oblast.

Spolupráce se zákazníkem je prováděna na základě navrženého „Safety Plánu“, který zahrnuje činnosti prováděné na úseku PO a BOZP včetně harmonogramu jejich plnění dle konkrétních požadavků odběratele. Zákazník tak získává komplexní servis, tzv. „bezpečnost na klíč“ a platí tak pouze to, co si objednal. Program Safety Service zahrnuje základní úkony na úseku PO a BOZP, které po zaměstnavateli vyžaduje platná legislativa. V případě požadavku zákazníka však není problém portfolio služeb rozšířit o vybrané aktivity, které jsou součástí programu Exclusive Activity.

Portfolio činností v programu Safety Service:

  • Provedení úvodního odborného přezkoumání stavu BOZP a PO:
  • fyzická prohlídka všech pracovišť firmy
  • prověření stavu existující dokumentace PO a BOZP
  • identifikace slabých míst
  • návrh strategie pro zavedení firmy do shody s legislativními požadavky

Školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců:

  • školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců o požární ochraně (nástupní, periodické, mimořádné)
  • školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců o BOZP (nástupní, periodické, mimořádné)
  • školení řidičů referentů
  • školení o poskytování první pomoci
  • školení zaměstnanců pro práci ve výškách
  • školení obsluhy ohlašovny požárů
  • školení zaměstnanců o bezpečném nakládání s chemickými látkami a přípravky
  • školení zaměstnanců o ergonomii pracovišť a pracovních míst
  • školení obsluhy plynové kotelny
  • školení dozorce výtahu
  • školení pracovníků na dočasných venkovních pracovištích (staveniště, práce v lese, úklid veřejných prostranství, údržba zeleně apod.)
  • odborná příprava preventistů požární ochrany
  • odborná příprava členů požárních hlídek
  • profesní příprava zaměřená na zvládání stresu na pracovištích a psychické zátěže
  • profesní příprava zaměřená na interní komunikaci a týmovou práci
  • školení o bezpečném výkonu specifických činností (např. práce v lese, stavební práce aj.)

Průběžné vedení agendy a zajišťování úkolů na úseku PO a BOZP:

  • Pravidelné kontroly stavu PO a BOZP na jednotlivých pracovištích:
  • vyhledávání nových zdrojů rizik
  • kontrola způsobu vedení povinné dokumentace
  • prověření odstraňování zjištěných závad apod.
  • Cílené odborné prohlídky a prověření funkčnosti:
  • únikových cest a východů se zaměřením na přítomnost překážek bránících úniku
  • požárních klapek a zařízení pro odvod tepla a kouře
  • technického stavu požárních uzávěrů
  • technického stavu žebříků a plošin pro práci ve výškách a nad volnou hloubkou
  • bezpečnostních prvků výtahů
  • rozmístění bezpečnostních značek,
  • osvětlení, stavu svítidel a nouzového osvětlení,
  • technického stavu věcných prostředků požární ochrany (hasebních prostředků)
  • technického stavu vypínačů a zásuvek
  • technického stavu podlah a dveřních prahů
  • volně ložených elektrických vodičů
  • zajištění volného přístupu k rozvodným zařízením elektrické energie
  • k uzávěrům vody, plynu a topení, k věcným prostředkům požární ochrany a k ručnímu ovládání požárně bezpečnostních zařízení
  • Kontroly dodržování bezpečnostních požadavků:
  • při provádění vyhrazených prací, prací v kontrolovaných pásmech, nebo prací vyžadující zvláštní odbornou způsobilost zaměstnanců
  • při práci s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky a na jejich skladování
  • při skladování hořlavých látek, nebo látek hrozících výbuchem
  • používání OOPP zaměstnanci, jímž byly OOPP vydány
  • při práci s vyhrazenými technickými zařízeními, se stroji a mechanizací
  • při práci ve ztíženém pracovním prostředí
  • Provádění pravidelných komplexních jednoročních prověrek BOZP dle požadavků § 108 zákoníku práce.
  • Sepisování protokolů o požárech a vyšetřování jejich příčin.
  • Vedení průběžné evidence pracovních úrazů a vyšetřování jejich příčin.
  • Účast při určování výše odškodnění zaměstnanců při pracovních úrazech.
  • Zastupování vaší společnosti při kontrolách prováděných orgány státního odborného dozoru (inspekce práce, hygienická služba, inspekce požární ochrany).
  • Zpracování dokumentace PO a BOZP:
  • Začlenění činností do kategorií dle požární nebezpečnosti
  • Posouzení působení rizikových faktorů na pracovištích – kategorizace prací
  • Posouzení požárního nebezpečí
  • Dokumentace požární ochrany (Požární řády pracovišť, Požární poplachové směrnice, Požární evakuační plán, Operační karty aj.)
  • Protokol o zařazení/nezařazení objektu nebo zařízení dle zákona č. 59/2006 Sb.
  • Stanovení organizace zabezpečení požární ochrany
  • Směrnice BOZP
  • Analýza a hodnocení pracovních rizik
  • Seznam prací zakázaných ženám a mladistvím
  • Směrnice pro poskytování osobních ochranných pracovních prostředků
  • Směrnice pro provozování autodopravy
  • Místní provozně-bezpečnostní předpisy
  • Harmonogram revizí a kontrol technických zařízení
  • Harmonogram činností po vzniku pracovního úrazu
  • Přehled lhůt lékařských prohlídek zaměstnanců – součástí směrnice BOZP
  • Traumatologický plán/příručka pro poskytování první pomoci
  • Směrnice pro činnost preventivních požárních hlídek
  • Bezpečné pracovní postupy pro jednotlivé pracovní činnosti
  • Průběžná aktualizace dokumentace PO a BOZP.
  • Poradenství a konzultace.

V případě potřeby můžeme zákazníkům zajistit také provádění technických revizí:

  • věcných prostředků požární ochrany (hasící přístroje, požární hydranty)
  • elektrických zařízení (elektroinstalace, ruční elektrické nářadí, elektrospotřebiče)
  • zdvihacích zařízení (výtahy, zvedací plošiny)
  • tlakových zařízení
  • plynových zařízení
  • hromosvodů
  • komínů a kouřovodů
  • elektrické požární signalizace aj.